19.3.07

Hymypoika/-tyttö



6. luokkalaiset. Kevät lähestyy ja viimeiset alakoulun puoleiset tunnit vähenevät. Kevätjuhlapäivänä jollekin teistä jaetaan niin Hymypoika- kuin Hymytyttöpatsas.
Itseasiassa se on "Hyvän toveruuden kilpailu", jossa säännöt,
Kilvan osanottaja pyrkii noudattamaan Hymytytön ja Hymypojan hyvää esimerkkiä:


* Hän on rehti ja luotettava

* Hän on avulias, reipas ja iloinen

* Hän haluaa edistää terveitä elämtapoja.

Interaktiivinen Hymy-tapakulttuurimateriaali on tarkoitettu 1-9 luokkalaisille. Materiaalin tarkoituksena on lisätä ymmärrystä toisen huomioimisen ja hyvien tapojen merkitystä arjessa ja kavereiden kesken. Materiaalissa on tehtäviä 1.-4. ja 5.-9. luokkalaisille. Materiaalin löydät tästä linkistä.

16 kommenttia:

Juuli.94 kirjoitti...

Mitä olen oppimut tänään?

Olen oppinut että en naura muille jos toista sattuu. Otan tästä lähin kaikki ihmiset huomioon. Lupaan olla rehti ja avulias ja auttaa muita jos jotakin on sattunut. Lupaan tästä edespäin olla hyvä kaveri ja luotettava ystävä. Voisin olla hymytyttö jos olen tästä lähin luotettava,reipas,rehti,iloinen ja edistäisin hyviä elämäntapoja ja olisin mallioppilas.

Eveliina kirjoitti...

Mitä olen oppinut tänään?

Olen oppinut huomioimaan enemmän toisia. Autan kaveria jos hän on luokkaantunut tai muuten vaan surullinen. En naura hänelle, tai en ole huomaavinaankaan häntä. Olen rehti ja avulias kaikille tästä eteenpäin aina tulevaisuuten asti.
Jos haluaisin/saan joskus hymytytön, niin olen reipas ja iloinen. Olen rehti ja luotettava, enkä juorua muista.

Ricko kirjoitti...

Mitä opin?
Opin arvostamaan muita ja muiden erilaisuutta. Olen myös oppinut auttamaan toisia sekä hyväksymään heidän mielipiteensä olivatpa ne myöntyviä tai kielteisiä.

Emmi kirjoitti...

Mitä olen oppinut tänään ?

Olen oppinut tämän aamu päivän aikana, että kaikki otetaan huomioon ja kenellekkään ei saa nauraa. Opin myös hymypatsas testistä, että kannattaa olla oikein ystävällinen. Opin myös, että kaveria autetaan jos jokin on hätänä. Ja jos on jotakin tehty niin ei saa mennä piiloon, esim. kun menimme pukukoppiin. Jos tulee ongelmia asioista pitää ekana vaikka sopia keskenään, ettei aina mene valittamaan opettajille, koska he eivät ole kuullut tapahtunutta ja ne voivat joskus ymmärtää asian väärin. Kiitos.

HeitsuGGa||♥ kirjoitti...

Olen oppinut ottamaan toiset huomioon ja enkä naura toiselle jos jotakuta sattuu. Olen rehti ja luotettava. Autan jos jotakuta sattuu. Tästä lähtien täytyy miettiä ennen kun tekee jotain josta ei ole varma.

ade:_94 kirjoitti...

Mitä opin?
Opin huomioimaan muita paremmin ja auttamaan toisia jos hän on vaikka loukkaantunut tai tarvitsee muuten apua. Opin uusia käytöstapoja. Yritän olla tästä päivästä eteenpäin tilanteesta riippumatta ystävällinen, avulias ja rehti.

Emppu94 kirjoitti...

Olen oppinut tästä hymypoika jutusta että kaikkia on kohdeltava tasa-arvoisesti ja olla ystävällinen jokaiselle. Täytyy myös auttaa jos muille sattuu eikä vain nauraa vieressä ja katsoa vaan auttaa. Jos minä saisin hymytyttö patsaan olisin kaikille kiltti ja hyvä esimerkki pienimmille ja myös isommille.

Pederi kirjoitti...

Olen oppinut ottamaan muita huomioon. Tästä lähtien olen rehti ja luottettava muita kohtaan. Enkä naura muille jos jotain sattuu. Autan myös hädässä olevaa.

Aleksi kirjoitti...

Opin arvostamaan/kunnioittamaan muita. En hauku muita vaikka he olisivat erilaisia. Autan kavereita jos he ovat vaikka surullisia. En välttämättä ole paras vaihtoehto hymypojaksi, mutta tästä lähtien otanmuut huomioon ja en kiusaa muita.

Josep kirjoitti...

Olen oppinut muiden huomioimisesta, että otan uudet oppilaat huomioon,
en kiusaa tai satuta muita, autan uusia oppilaita sopeutamaan uuteen kouluun, autan heitä uusissa tavoissa, en naura muiden virheille ja lohdutan, jos kaveri on surullinen

suomi-poika kirjoitti...

Olen oppinut kunnioittamaan muita ulkomaalaisia tai muuten erinlaisia.Jos huomaan että jotain sattuu menen auttamaan.

Miro kirjoitti...

MITÄ OPIN

Opin huomioimaan muita ja olemaan toisille hyvä ystävä ja auttamaan toisia ja arvostamaan muita enkä naura muille enää ja olen rehti ja luotettava ja autan toisia.

joona kirjoitti...

Mitä opin?
Opin että muut ovat yhtä arvokkaita kuin minä. Että pitää arvostaa kaikkia. opin olemaan avulias ja sanomaan kiitos ja anteeksi. Olemaan hyvä esimerkki pienemmille.

Aleksi kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
satu kirjoitti...

Mitä opin tänään?

Opin kunnioittamaan enemmän muita. En hauku muita enkä kiusaa. Yritän olla myös auttavaisempi ja ymmärtäväisempi. Opin myös, että kannattaa olla rehellinen.

Jos saisin joskus hymypatsaan, se kannustaisi minua olemaan vielä reippaampi. Pyrkisin käyttäytymään paremmin.

senni33 kirjoitti...

Mitä opin

Yritän kunnioittaa muita ihmisiä.
Pyrin olemaan luotettava.
Opin, että en naura muille, jos sattuu jotakin.
Pyrin auttamaan muita.
Yritän olla ymmärtäväinen ja avulias.

Jos minä saisin hymypatsaan, se rohkaisisi minua kunnioittamaan muita ja olemaan rehellinen muille.